Duedal Media
Firmalogo til droneoperatør
Der er efterspørgsel efter at se tingene lidt fra oven. Så meget at det det seneste årti har affødt en helt ny branche. Droner - og ikke mindst droneoperatører.
Dronefotografering kan bruges til en lang række praktiske formål, men for Duedal Media har det et mere æstetisk formål. Virksomheden laver nemlig indbydende præsentationsvideoer til virksomheder.
Retænkning af symbolik
Ønsket fra virksomheden - og den oplagte symbolik, var naturligvis at udarbejde et bomærke i form af en drone.
Jeg gik i gang med research og opdagede hurtigt, at lige så vel som branchen er stormet frem, så er logoer i branchen gået samme vej. Der findes mange - som i rigtig mange firmalogoer med en drone som bærende symbolik - i svingende kvalitet.
Fra indehaveren af Duedal Media, havde jeg fået en skitse til et muligt logo, men vi blev hurtigt enige om at det var for detaljeret - og ikke særlig unikt. Det kunne i bund og grund lige så godt være et ikon eller en illustration, så jeg måtte tænke i andre baner.
Et iøjenfaldende firmalogo
Når man ser en drone fra oven, er den ofte kvadratisk - og grundet dens formål, vældig symmetrisk. Derfor lagde jeg mig fast på denne vinkel.
Når man kigger på en drone oppe eller nedefra og forenkler udtrykket, så er formen helt lavpraktisk et kryds.
På mit tegnepapir tegnede jeg krydset tykkere og tilføjede runding i hjørnerne. Enden på hver "arm" blev klippet ud for effektens skyld - lige ved kanten af de roterende propeller.
Nu var Duedal Medias firmalogo design klar til digital rentegning, og resultatet blev enkelt og genkendeligt - præcis som det bør være.